Yhden kysymyksen ihme?

Kauppalehti julkaisi 16.4. koko sivun jutun Net Promoter Score -mallista ja sen hyödyntämisestä. Olen varmaankin puolueellinen arvioinnissani mutta mielestäni Kauppalehden toimittaja Mikko Metsämäki teki erittäin hyvän jutun välillä aika moniulotteisesta aiheesta.

Toivottavasti tämä artikkeli herättää suomalaiset yritykset löytämään Net Promoter Score -mallin laajemman potentiaalin. Olen tavannut useita yrityksiä jotka kysyvät NPS-kysymyksen jossain asiakastutkimuksessa. Itse asiassa Net Promoter Score -indeksi joudutaan usein laskemaan käsin koska suomalaiset tutkimustyökalut eivät vielä tue NPS-mallia. Siksi käytämmekin useissa hankkeissa kansainvälisiä kumppaneita joiden työkalut on rakennettu NPS-mallin ehdoilla.

Suomessa harva yritys on vielä kuitenkaan tarttunut suurempaan potentiaaliin joka Net Promoter -malliin liittyy. Erityisesti se tukee asiakaslähtöisempää markkinointia, asiakkuusstrategiaa, segmentointia ja asiakkaiden elinkaaren arvon kasvattamista. Asiakaslähtöisyydesta puhutaan yhä enemmän koska asiakkaiden ostopäätösprosessit ovat nopeassa muutoksessa. Ja asiakkaat ovat entistä valmiimpia jakamaan kokemuksiaan. Uskon siis että kuulemme aiheesta jatkossa lisää.

Advertisements

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s