Suosittelun johtaminen ja Net Promoter Score

Suosittelusta on tullut suosittua koska kuluttajien ja yritysasiakkaidenkin mediakulutus ja ostopäätösprosessit ovat muuttuneet. Suosittelun vaikutus pystytään konkretisoimaan ja mittaamaan asiakkuuksien tasolla yhä paremmin – se ei ole vain tykkäämistä Facebookissa. Suosittelu ei liity siis vain sosiaaliseen mediaan vaan kaikkiin asiakaskohtaamisiin.

Bain&Companyn tutkimuksen mukaan 80% yrityksistä on omasta mielestään asiakaslähtöisiä. Asiakkaista vain 8% on samaa mieltä. Net Promoter Score -malli keskittyy tämän harhan korjaamiseen ja yrityksen kestävän kasvun rakentamiseen asiakaslähtöisyyden kautta. Sen voima piilee yksinkertaisuudessa, mitattavuudessa ja ymmärrettävyydessä.

Kirjoitin Asiakkuusmarkkinointiliitolle white paperin Net Promoter Score -mallista ja keinosta valjastaa se yrityksen kehitys- ja johtamisvälineeksi. White paperista löytyy myös IRO Researchin yhdeksälle toimialalle tekemä NPS-tutkimus joka antaa kiinnostavaa benchmark-tasoista tietoa.

White paper löytyy kokonaisuudessaan tästä:

Ja tässä on lisäksi Asiakkuusmarkkinointiliiton tekemä haastattelu aiheesta:

Millaisia palveluja Futurelab Finland sitten tarjoaa Net Promoter Score -malliin liittyen? Futurelab Finland auttaa yrityksiä NPS:n käyttöönoton suunnittelusta jalkautukseen ja analysointiin.

Advertisements

One response to “Suosittelun johtaminen ja Net Promoter Score

  1. Paluuviite: 12 ilmiötä vuodelle 2012 | kari korkiakoski @ blogi

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s