Brief: kiittäkää asiakkaitamme!

”Milloit olet nähnyt briefin jonka tehtävänä on kiittää asiakkaita?”

Yllättävä mutta yksinkertainen idea, jonka harva muistaa toteuttaa. Kysymyksen esitti Michelle Edelman Adagen kirjoituksessa.

Michelle Edelman kirjoittaa näkemyksestä, jonka olen itsekin aiemmin esittänyt. Meidät on rakennettu hankkimaan lisää asiakkaita mutta ei huolehtimaan nykyisistä. Keskitymme osaamisen ja resurssien kehittämisessä uusien asiakkaiden hankkimiseen mutta nykyisten asiakkaiden hoitaminen jää ”jonkun” toisen tehtäväksi. Yrityksissä arvostetaan uusiasiakashankinnasta vastaavia henkilöitä enemmän kuin nykyisten asiakkaiden hoidosta vastaavia.

Paras keino saada suosittelua aikaiseksi on kiittää asiakkaita. Näin teki juuri tänään Ifolor, joka lähetti asiakkailleen sähköisen kiitoskirjeen saamastaan toisesta sijasta Asiakkuusindeksi 2011 -tutkimuksessa. Mielestäni hieno osoitus asiakkaiden tärkeydestä Ifolorille on asiakaspalveluhenkilöstö, joka on yrityksen palkkalistoilla. Asiakaspalvelu ei ole siis kenekään alihankkijan tarjoama hintaperusteisesti ostettu pakollinen paha.

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s