Mitä jää jäljelle?

Mitä jää jäljelle verkkokaupastasi jos kaikki tuotteet katoaisivat? Olisiko verkkokaupalla enää mitään arvoa? Justin Palmer esitti kysymyksen verkkokauppojen näkökulmasta ja onkin kriittistä että menestyäkseen verkkokauppa ei ole vain tuotteiden ostopaikka vaan se pystyy tarjoamaan kohderyhmälle arvokasta sisältöä ja yhä enemmän yhteisöllisiä ulottuvuuksia.

Mutta eikö jokaisen yrityksen tulisi kysyä itseltään myös sama kysymys. Samalla tavalla voidaan arvioida kivijalkakaupan arvoa. Mielestäni Stockmannin Herkun tai Kauppahallin todellinen arvo löytyy palvelusta. Jos etsisin vain halvinta hintaa, en päätyisi koskaan näiden yritysten tiskien ääreen. Jos et ole hintajohtaja, et elä pelkällä tuotemyynnillä.

Kirjoitan tätä juttua Bilian ”kahvilassa” kesärenkaiden vaihtoa odotellessa. Bilia ei ole minulla siis vain pakollinen paha vaan jopa inspiroiva ympäristö. Sain auton avaimet 15 minuuttia sitten mutta istun täällä edelleen. Jäljelle on jäänyt muutakin kuin vain renkaiden vaihto.

Mainokset

2 responses to “Mitä jää jäljelle?

  1. Jos laajennetaan näkökulmaa asiakkaan kokemasta arvosta, niin vieläkin arvokkaampana näkisin kuitenkin asiakkuudet/suhteet itsessään. Varsinkin siinä tapauksessa, että asiakas kokee saavansa jotain arvoa asiakkuudestansa jo itsessään.

  2. Hyvä lisäys Antti!

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s