Nokian potentiaali?

Kauppalehden artikkelin mukaan Nokian brändin arvostus ja potentiaali keskittyy erityisesti kehittyviin markkinoihin.

Tässä piilee myös Nokian suuri liiketoiminnallinen potentiaali. Sen sijaan että Nokia keskittyisi kilpailemaan markkinaosuuksista USA:ssa ja Euroopassa, eikö Nokian kannattaisi etsiä uusia mahdollisuuksia brändilleen kehittyviltä markkinoilta?

Nokia Money on jo kiinnostava kehittyville markkinoille suunnattu palvelu. Entä jos Nokia panostaisikin esimerkiksi uusiin energiantuotantoratkaisuihin, jotka tukisivat Nokian tuotteiden käyttömahdollisuuksia. Nokiasta voisi tulla kolmannessa maailmassa enemmänkin kuin brändi, joka liittyy kommunikaatioon.

Kauppalehden artikkeli löytyy tästä:

”Nokian brändiarvo suurempi kuin kuvittelemme” | Kauppalehti.fi.

Mainokset

2 responses to “Nokian potentiaali?

  1. Hyvä blogaus!

    Nokian menestys perustuu hyvin pitkälle 1980- ja 1990-luvuilla tehtyihin karsimisiin. Renkaat, kumisaappaat, televisiot ja digiboxit saivat jäädä. Matkapuhelinlaitteet ovat ydintoimintaa. Sen jälkeen skaalaa on laajennettu sisältöpalveluihin, koska ei niitä laitteita loputtomiin osteta.

    Jos brändi ”Nokia” liitetään kehitysmaissa teknologiaan ja tekniseen edistykseen, miksei Nokia voisi tätä hyödyntää? Ehkäpä siksi ei, että esim. aurinkopaneelien valmistus ei ole Nokian ydintoimintaa. Nokia on erittäin varovainen, mitä tulee uusiin liiketoiminta-alueisiin.

    Jos itse saisin suositella Nokialle uutta liiketoiminta-aluetta, suosittelisin e-kirjojen lukulaitteita ja internet tablet (iPad) tyylisiä verkkoratkaisuin (WiFi & 3G) varustettuja laitteita. Ne olisivat erittäin lähellä Nokian ydintoimintaa eli matkaviestintää, vaikkei laitteet varsinaisesti viestintään ole tarkoitettukaan.

  2. Joo, nuo e-kirjojen lukulaitteet ovat mitä todennäköisimmin alue, johon Nokia tulee laajentamaan. ”Connecting people” kattaa jollain tavalla myös nämä palvelut ja laitteet.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s