Onko kotisivuilla enää merkitystä?

Viime aikoina sosiaalisen median työkalut ja sisällön jakaminen on noussut arvoonsa. Yleisesti hyväksytty ajatus on että kaikilla sivustoilla tulisi olla mahdollisuus jakaa sisältöä eri yhteisöihin (Facebook, Twitter, Delicioius, etc.).

Grow-blogissa tuotiin esille mielestäni kiinnostava näkökulma. Jos asiakkaasi on jo verkkopalvelussasi, miksi haluat ohjata hänet sieltä pois yhteisöön, jossa hän voi päätyä kilpailevien brändien pariin? Eli kannattaako linkkiä yrityksen Facebook-palveluun laittaa kotisivuille? Pitäisikö tavoitteena olla kuitenkin kävijöiden ohjaaminen Facebook-ryhmästä yrityksen kotisivuille? Olisiko syytä miettiä tarkemmin mihin yhteisölinkkejä sijoittaa? Linkittäminen ei kai ole itseisarvo.

Keskustelu aiheesta kertoo siitä kuinka tuoreita yhteisöt ovat ja mikä on niiden rooli yritysten vuorovaikutuksessa ja liiketoiminnassa.

Blogikirjoitus löytyy tästä:

Do websites even matter any more? | {grow}.

Mainokset

9 responses to “Onko kotisivuilla enää merkitystä?

  1. Thank you for featuring my blog post!

  2. Sure Mark! I guess you didn’t get that much out of my writing. Unless you understand Finnish:) But I think the big hype around the social media is balancing and people are starting to think the true meaning and benefit of that.

  3. Moi Kari,

    kiinnostava juttu. Pannaankos sähkömainokset paikalleen tänne sun blogiin niin alkaa tulemaan rahaa ovista ja ikkunoista. Soitellaan!

    Rok & keep up the good work!

    T:imo, 0400786162

  4. Kiitos kommentista Timo!

    Näillä volyymeilla ei tarvita isoja aukkoja seiniin:)

  5. Sosiaalinen media on nyt kieltämättä tapetilla. Ehkä liikaakin. Monet yritykset hakevat nyt toimivaa strategiaa sosiaalisen median suhteen. Toisaalta tätä vaikeuttaa johdon ikäjakauma (40-50v) ja siitä johtuva ”internet-sokeus” sekä ylipäätänsä se, ettei kunnolla tiedetä mitä sosiaalisen median kanssa pitäisi tehdä. Kokemusta ei ole ehtinyt syntyä tarpeeksi, eikä siitä saatua tietoa ole levinnyt vielä laajalle.

    Myöskään ns. ”sosiaalisen median” toimistot eivät päästä asiakasta helpolla. Ei osata selkeästi kertoa mikä sosiaalinen media on ja mitä sillä voi tehdä.

    • Asiakkaat odottavat kuitenkin kokonaisvaltaista markkinointiviestinnän ymmärrystä ja sosiaalinen media pitää pystyä suhteuttamaan siihen. Mutta onhan aina tilaa erikoisosaajille. Sitähän uusmedian tekijät edustivat vielä 10-15 vuotta sitten.

  6. Mielestäni kotisivujen merkitys on vain lisääntynyt.
    Ne ovat vain muuttaneet muotoaan ja niitä kutsutaan nykyään ”blogeiksi”. Tämä on hyvä asia, koska näin päästään suurempaan informatiivisuuteen.
    Perinteiset staattiset kotisivut eivät ole niinkään kiinnostavia

  7. Kiitos kommentista! Kotisivut suuntautuivat välillä näyttävyyteen ja nyt ollaan kai tultu kohti sisällön merkitystä. Mutta onneksi kotisivujen monimuotoisuus on lisääntynyt ja yhä paremmin osataan rakentaa omia tavoitteita tukevia ratkaisuja.

  8. Kyllä käyttäjiä voi mielestäni johtaa kotisivuilta Facebookiin, koska siellä voi vapaammin keskustella asioista, jos kotisivuilla ei ole keskustelupalstaa.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s