Kokemukselliset kohtaamiset verkossa

Asiakassuhdemarkkinointiliitto järjesti 17.9. Asiakasmarkkinointi ja kohtaamiset verkossa -seminaarin, joka oli osa heidän laajempaa Suora tänään -seminaaripakettia. Pidin seminaarissa luennon otsikolla ”Kokemukselliset kohtaamiset verkossa”.

Seitsemän Euro RSCG:llä vietetyn vuoden jälkeen siirryin uuteen ympäristöön todella kiinnostavalla hetkellä koska uskon että tällä hetkellä ”uudenlaiset digitoimistot” pystyvät uudistamaan niin markkinointiviestinnän kuin asiakkuusajattelun suunnittelumalleja. Perinteisiä toimintamalleja joudutaan haastamaan niin toimisto- kuin asiakaspuolella. 

Mielestäni keskeiset muutokset koskevat kampanjakeskeisestä ajattelusta luopumista ja siirtymistä jatkuvan vuoropuhelun rakentamiseen. Uudet yhteisöt ja niiden opettama toimintamalli laajenee yhä voimakkaammin. Se vaatii uudenlaista organisoitumista niin asiakas- kuin toimistopuolella. Tämä ei tarkoita sitä etteikö kampanjoita tarvittaisi vuoropuhelun käynnistämiseksi ja sytykkeeksi mutta suunnittelun näkökulmasta kampanjalähtöinen prosessi ei enää toimi. Ja samalla panostusten uudelleenjako tulee entistä tärkeämmäksi.

Presentaationi on nähtävissä täällä. Palaan myöhemmissä kirjoituksissa tarkemmin sen sisältöihin.

Advertisements

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s